lørdag den 11. juni 2011

Chilisauce og håndholdt kamera er ikke den bedste graviditets cocktail

Noget af det mest hyppigst sagte til en kvind på barsel: "GÅ I BIOGRAFEN; GÅ PÅ CAFE; LAV EN MASSE!! Når først den lille er kommet går der lang tid før du og kæresten spontant gør alt det"

Det er jo ikke nogle dårlige ting at lave, så hvorfor ikke prøve at efterleve de gode råd? Fredag stod på all times veninde hygge hele dagen, En kold smoothie i solen på cafe den Blå hund, Lækker vegetarmad i Blågårdsgade til folkekøkken og en tur i Empire bio med min skønne veninde Ulla Tordenskjold for at se Melancholia.

Og hvad kan man så lære af det?

1: Spis ikke linser og dobbelt up med chilisauce når du er gravid og skal i biografen. Den lille i maven gav mig pay back under hele filmen med Ninja Spark og hele natten med. Sååå tror jeg tager en slapper med chili

2: Spis ikke et stort marcipanbrød til en film med håndholdt kamera. Jeg blev lige så køre/søsyg som når man kører rundt i bjergene i de værste hårnåle sving. Jeg nåede til et punkt, hvor jeg seriøst overvejede om der lå nogle vigtige ting i min håndtaske i tilfælde af at jeg skulle kaste op (havde hverken en pose, og det forekom mig meget omfattende at bevæge mig hurtigt ned af trapperne). Men jeg klarede det og kvalmen forsvandt... da filmen sluttede

3: Undersøg hvor lang tid filmen varer! 2 1/2 time var lige i overkanten for mine varme fødder og surrende ben (savnede min kuldesok!). Og det er (i følge hende jeg sad ved siden af) ikke så fedt for de andre i biografen, at sidde ved siden af en højgravid der tager sine sko af, vipper med fødderne og rykker sig frem og tilbage i sædet.

Ps. En lille anbefaling. Hver fredag på blågårdsgade på cafe N er der folkekøkken. 25 kr. for dagens ret (vegetarmad). I går bestod retten af linsegryde, ris med kokos og så kartofler. MUMS. http://blågårdsgade.dk/2010/02/arets-cafe-er-vegetarens-dr%C3%B8m/

Ingen kommentarer:

Send en kommentar