torsdag den 16. juni 2011

Ikke kun babyshopping - længe leve ikke børnevenlige møbler

Hvor kan man hele tiden finde på ting der skal købes til bebs. Og når babyen først kommer til verden, er der sikkert endnu mere der skal købes til den. Og så kan jeg forestille mig at moderens behov for nyt tøj, nye sko og nye møbler bliver nedprioriteret lidt. Så derfor udnytter jeg lige den sidste tid som Solveig (uden tillægstitel: mor) til at forkæle mig selv lidt. Og hvad er mere nødvendigt end lidt nyt til stuen?



Fandt dette skønne gamle bord i en antikhal i Sverige, da jeg var på hyggetur med søs og mor. På magisk vis fik vi presset alt vores bagage godt sammen så jeg kunne få bord med hjem. Og tæppet... mit elskede Hay Tæppe (ja lidt materialistisk er man vel) er en 5 årsdags gave fra min elskede kæreste :-)

Og så er der sikkert nogle der tænker... men er det fine tæppe særlig børnevenligt? Og nej det er det ikke, for moderen vil helst ikke have gylp på tæppet eller små nysgerrige fingre, der piller i de farvestrålende filtkugler fra hinanden! Men en ting af gangen. Når bebs når til at kravle rundt og pille i alle vores ting tror jeg at tæppet tager på en lille ferie. Er det utopisk at tro at barnet ikke vil pille i det? Eller kan tæppet have en pædagogisk effekt til at lære barnet om farver? Var personligt meget imponeret over min venindes dejlige søn, der meget nysgerrigt pegede på alle kugler og spurgte om farverne. Han prøvede ikke engang at hive kuglerne op! Meget klog og dejlig dreng!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar